Wyświetleń: 3329
Franczyza

Opis systemu:

 

* Wyszukiwaniem miejsc na nowe restauracje i ich budową zajmuje się wyłącznie McDonald's.

* McDonald's kupuje, najmuje bądź dzierżawi nieruchomości oraz inwestuje w budowę nowego lub adaptację istniejącego budynku (lokalu).

* Franczyzobiorca jest wyłącznie operatorem restauracji McDonald’s.

* McDonald's udziela franczyzy nowym franczyzobiorcom wyłącznie na już działające i prowadzone przez siebie restauracje.

Nowe restauracje są uruchamiane bezpośrednio przez McDonald's lub już funkcjonujących franczyzobiorców

* Franczyza McDonald’s jest przyznawana zasadniczo na czas oznaczony 20 lat i nie zawiera żadnych gwarancji kontynuacji stosunku franszyzy

 

Wsparcie i obowiązki Franczyzobiorcy:

 

 * Prawo do działania pod marką McDonald’s.

* Prawo do korzystania z obiektu restauracji.

* Obowiązek stosowania określonych produktów żywnościowych i napoi i przestrzegania ustalonych receptur

* Obowiązek stosowania określonych procedur produkcji i kontroli oraz zasad prowadzenia rachunkowości.

* Obowiązek stosowania określonego wyposażenia, wzorów, kolorystyki, urządzeń reklamowych, dekoracji wnętrza, umeblowania

* Dostęp do sprawdzonych źródeł zaopatrzenia podlegających stałej kontroli jakości

* Dostęp do sieci firm serwisowych i usługodawców

* Stałe konsultacje i pomoc w prowadzeniu restauracji.

* Szkolenia dla franczyzobiorcy i jego kadry kierowniczej oraz stale aktualizowane materiały szkoleniowe dla pracowników restauracji.

* Udział w ogólnopolskich programach i akcjach marketingowych, pomoc wyspecjalizowanej agencji marketingowej.

* Pomoc w zakresie public relations.

 

Koszty inwestycji:

 

* wstępna opłata licencyjna – 45 tys. USD

* kaucja gwarancyjna 15 tys. USD

* zakup wyposażenia restauracji: 3-4,8 mln. zł

* zaopatrzenie restauracji w produkty – 50 tys. zł

* wymagany kapitał własny – 1,2 mln. zł

* opłata za korzystanie z obiektu restauracji (miesięcznie) – kilkanaście % sprzedaży całkowitej

* opłata licencyjna (miesięcznie)  – 5% sprzedaży całkowitej

* opłata marketingowa (miesięcznie) – 4,4% sprzedaży całkowitej